bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

Plakat Nauka bez Barier ico

Nauka bez barier

Kampania Nauka bez Barier to ogólnopolski projekt na rzecz dostępności nauki i edukacji akademickiej dla osób z niepełnosprawnością, realizowany pod patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Zachęcamy do udziału! Więcej
skill week ico

Zbliża się Europejski Tydzień Umiejętności Zawodowych

Europejski Tydzień Umiejętności Zawodowych to coroczna inicjatywa Komisji Europejskiej, związana z podniesieniem świadomości korzyści płynących z kształcenia zawodowego i podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Więcej
A.Dwojak Matras IBE.2020

Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?

Zachęcamy do lektury komentarza ekspertki IBE dr Agnieszki Dwojak-Matras na temat raportu „Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?”, przygotowanego przez Fundację Digital Poland. Więcej
Katarzyna Kalinowska Sinkowska

Ekspertka IBE zbada doświadczanie bezsensu w szkole

Jak podstawowi aktorzy życia szkolnego przeżywają sytuacje, w których nie odnajdują sensu? Co sprawia, że dla niektórych szkoła staje się przestrzenią odczuwania bezsensu? Co w czasie edukacji zdalnej jest odczuwane przez uczniów i nauczycieli jako bezsensowne? To tylko niektóre pytania badawcze, na które odpowiedzi poszuka dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska, badaczka i ekspertka Instytutu Badań Edukacyjnych. Więcej
pisa2018

Znamy główne wnioski z V tomu analiz wyników badania PISA 2018!

29 września ukazał się kolejny raport z serii prezentującej wyniki badania PISA 2018. Piąty tom dotyczy efektywności polityk edukacyjnych i ich uwarunkowań systemowych widzianych z perspektywy wyników uzyskiwanych przez uczniów w pomiarze umiejętności PISA, równości szans oraz dobrostanu 15-letnich uczniów uczestniczących w badaniu. Więcej
45417480 10160962915975463 5989674727151501312 n

jak wykorzystać wiedzę o mózgu w edukacji?

Zachęcamy do zapoznania się z raportem „Neuronauka i edukacja: Przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki” autorstwa dr Paula Howard’a-Jones’a z uniwersytetu w Bristolu (UK). Raport został właśnie przetłumaczony na język polski. Więcej

Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji

LOGO ZRK

Opis Projektu

ZRK (Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji) to publiczny rejestr, w którym znajdują się informacje o kwalifikacjach nadawanych w Polsce. Obecnie w rejestrze dostępne są tzw. kwalifikacje pełne, które zdobywa się w systemie oświaty lub szkolnictwa wyższego, oraz tzw. kwalifikacje rynkowe, które można zdobywać nieformalny. Dzięki ZRK można:

  1. przeglądać kwalifikacje nadawane w Polsce i identyfikować instytucje, które nadają daną kwalifikację - bez konieczności rejestrowania się w ZRK;
  2. wnioskować o włączenie kwalifikacji rynkowej;
  3. wnioskować o nadanie uprawnień do certyfikowania kwalifikacji;
  4. wnioskować o wpis na listę podmiotów do pełnienia funkcji zewnętrznego zapewnienia jakości.

Aktualności

O funkcjonowaniu ZRK na seminarium dla interesariuszy

10 Czerwca 2019

W dniach 6–7 czerwca w Mszczonowie odbyło się walne seminarium informacyjne dotyczące roli Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Bilans zjazdu? Ponad 100 uczestników, kilkanaście grup roboczych, dziesiątki pomysłów i niezliczone pokłady pozytywnej energii.
MSZCZONOW1

Dwudniowe seminarium poświęcone zostało funkcjonowaniu i rozwojowi ZRK w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Wydarzenie było też doskonałą okazją do wymiany informacji i wiedzy na temat dotychczasowych osiągnięć we wdrażaniu ZSK. Zgromadzeni dzielili się refleksjami na temat działań wspomagających wdrażanie systemu i omawiali kolejne etapy projektów ukierunkowanych  na rozwój Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji i Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.

Przebieg seminarium

Seminarium otworzyła sesja plenarna, podczas której przemawiali dr hab. Piotr Stankiewicz – dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych, Anna Wolska – zastępca dyrektora IBE ds. ZSK, Urszula Martynowicz – dyrektor Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego w Ministerstwie Edukacji Narodowej oraz liderzy projektów związanych z ZSK: Agata Wiśniewska-Górczewska, Katarzyna Wielguszewska i Marek Kopyt. Po zakończeniu części wspólnej uczestnicy podzielili się na grupy, w których dyskutowali między innymi o roli doradców regionalnych, wspieraniu tworzenia kwalifikacji rynkowych, budowaniu pomostów między kwalifikacjami rynkowymi a szkolnictwem zawodowym oraz o języku efektów uczenia się. Celem sesji tematycznych było przekrojowe spojrzenie na wybrane zagadnienia w celu dostrzeżenia szerokiego spektrum  działań podejmowanych i możliwych do podjęcia w ramach ZSK. Drugiego dnia spotkania, w ramach sesji techniczno-merytorycznych, podsumowano wyniki prowadzonych wcześniej dyskusji. Zastanawiano się też nad możliwościami wykorzystania zebranych sugestii w przyszłości.

System tworzony oddolnie

Wydarzenie dedykowane było przede wszystkim interesariuszom ZSK – przedstawicielom rynku, organizacji branżowych, administracji publicznej i wszystkim zaangażowanym w powstawanie systemu. Jak mówił na otwarcie seminarium dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych dr hab. Piotr Stankiewicz: „ZSK i ZRK wyróżniają się oddolnym zaangażowaniem interesariuszy”. W podobnym tonie wypowiadała się także wicedyrektor Anna Wolska, która podkreśliła dobitnie, że bez udziału przedstawicieli rynku wdrożenie systemu byłoby niemożliwe.

Zapraszamy do zapoznania się z prezentacjami podsumowującymi poszczególne wystąpienia w części plenarnej seminarium.

 

Galeria

Wyniki badań

W rejestrze znajduje się obecnie 9682 kwalifikacji i 1773 zarejestrowane podmioty.

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018